fredag 21 oktober 2011

Dr jekyll...

Vi har två katter.
Den ena heter Linus, är kritvit hela han och superlugn och mysig, ligger på köksbordet mitt i middagen om han får (vilket han inte får, men allt för att vara mitt i allt..).
Den andra heter Torsten, är orangegul och skvätträdd, mysig men gillar inte vem som helst och springer gärna och gömmer sig.
Dom är innekatter, för jag vill inte att dom ska bli påkörda och således dödade. För det hände med katten som vi hade innan Linus, och det var så jobbigt.
I alla fall, dom är helt underbara. 

Jag far hem till jycko varje lunch. 
Varje dag.

Jag har 45 min lunch, skyndar hem, går ut med jycko, skyndar att äta, leker med jycko, skyndar tillbaka till jobbet.

Men så ibland..
Så möts man av en sån här syn...


Det kanske inte är så tydligt vad det är, men det är jord. 

Jord och persilja och en rullande Torsten.

I hela köket.

Och just det, nämnde jag att vi har en sjukt öppen planlösning i vårat hus?
Köket, matsalsdelen och vardagsrummet sitter liksom ihop.. 
Jord och persilja och en rullande, jordig Torsten i hela nedervåningen.
Och det roligaste var att Linus satt och tittade på, helt obrydd.

Så det var min lunch idag.

Jag antar att jag får skylla mig själv när jag vattnar persiljan och lämnar den i diskhon innan jag far på jobbet..

Ha en riktigt skön fredagkväll!
Kram Elin

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hi hi, ja så kan det gå...
    De små kära husdjuren hittar då på.

    Ha en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...