torsdag 13 oktober 2011

Det bästa jag vet..


Eller i alla fall en av de bästa sakerna jag vet!
Micrade och upphällda i en skål ärvd av pappas mormor.. Lägg till lättdryck i smaken päron som dricks ur IKEA- glas, och torsdagskvällen blir - vänta på det.... Underbar! 

Att jag sedan tagit helg kl 17 idag, det är inte helt fel det!

Har tänkt laga älgkött till middag imorgon, är det någon som har ett bra recept, typ stek-aktigt?
Och kanske en god förrätt som passar vilt-temat?
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Elin

2 kommentarer:

  1. Alltså älgsteks-aktigt vet jag inte riktigt vad det är... Är det en stek eller blir det gryta?

    Om det är en stek så är mitt enkla tips att du steker den i stekgryta. Riktigt smör, salt och peppar är allt som behövs. Först riktigt varmt så att du får en yta. Sedan i med lite vatten, ner med temperaturen och stek i ca 1,5 timme (beroende på storlek). Serveras med kokt potatis, brunsås med kantareller och vinbärsgelé.

    Oh shit nu blev jag hungrig! :)

    SvaraRadera
  2. Vet du inte vad älgsteks-aktigt är Linda?! ;)
    Tack för tipset! Tror att jag helsteker steken (som det mest troligt är, fick en påse med fryst kött av svärfar för ett tag sen..) i ugnen..
    Saknar dig på boxen förresten! =)

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...