onsdag 14 september 2011

När det ÖSregnar ute..

..så kan man:
-Jobba hela dagen inomhus och för en gångs skull vara glad för det (att vara inne alltså- inte att jobba!).
-Skynda hem på lunchen och gå ut med liten vovve (som knappt vill gå ut för hallå, det regnar ju!). 
-På väg tillbaka till jobbet kan man tajma in det värsta skyfallet ever och på så sätt inse att det är hål i skorna och få mycket blöta sockar (snyggt, nu måste jag köpa nya jobbarskor också..).
-Stresshandla lite fil och andra nödvändiga saker efter jobbet (varför tar alltid toapappret slut när man inte hinner handla?!).
-Skynda hem och äta den nyköpta filen och två korvmackor (mycket nyttig middag...)
-Skynda ut med liten vovve igen och bli måttligt blöt igen (och torka honom för typ trehundrafemtielfte gången idag..).
-Fara till gymmet! (äntligen får jag andas lite!!)
-Köra ett underbart 30 min spinningpass som Petra instruerade.(perfekt!)
-Vila på cykeln i ca 15 min och sen köra ett 45 min spinningpass bara för att (magiskt!).
-Ta en skön dusch (och väl behövd efter 75 min svettande..).
-Far hem till mycket glad vovve (och få dåligt samvete för att jag varit borta..).
-Gå på en promenad med den lilla glada vovven (lindra samvetet lite..).
-Gå in i huset igen och inse att mannen äntligen är hemma! (och så sätter jag mig framför datorn för att kolla bloggvärlden.. Schysst fru jag är.. )

Så kan en regnig dag se ut för fru Andersson. (och ibland soliga, blåsiga, mulna, snöiga, ja ni fattar.. )

Hur ser era regniga dagar ut?

Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...