tisdag 13 september 2011

Höst

Innebär städning. Inne, ute, uppe, nere - typ överallt.
Söndagen bjöd på gudomligt väder så då röjde jag ute. Kastade vissna blommor, ställde undan krukor och gjorde fint i jordgubbslandet som fått föröka sig utan dess like sedan sista jordgubben plockades.
Sedan började jag att röja uppe i en liten skrubb som vi använder som förråd för tillfället. Massor med kartonger innehållande mina gamla skolsaker, pynt, extramadrass, kuddar, täcken och juldekorationer trängdes på en mycket liten yta. Jag har länge grunnat över detta och haft en gnagande känsla inom mig att jag borde göra något åt detta. Skapa lite ordning i kaoset, rensa ut allt onödigt och sätta upp hyllor och göra fint.
Sagt och gjort, söndagkväll ägnades åt att riva ut all skit ur skrubben. 

Sen tog det stopp. 

Inspirationen rann ifrån mig när jag insåg att jag hade ett x antal kartonger att gå igenom, klockan var mycket, snart bäst att hoppa i säng och starta en ny vecka..
Så nu står allting utrivet, huller om buller, på övervåningen.

Men skrubben är i alla fall tom...

Har någon bra tips på hur man kan göra en förvaring effektiv? När man har snedtak, murstock och allmänt "skrubbigt" utrymme?
Later! 

4 kommentarer:

  1. Har du sett att Ikea har börja med hyllplan som passar på snedtak (eller egentligen är det ju konsollerna...)?? Kan ju vara ett tips... :) kram /Anso

    SvaraRadera
  2. Tack för det! Ska kolla upp det! =)Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för dina snälla ord!
    Tyvärr har jag ingen mall till ljusasken, gjorde den på fri hand..
    Ha det gott,
    kram K.

    SvaraRadera
  4. Oj! Vilken härlig energi du fick!!
    Låter som när jag själv börjar på.. : )

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...