söndag 6 februari 2011

Det yr ute

Snön har yrt runt både igår och idag och en lätt, fjunig, tunn hinna av snö har lagt sig och det är så vackert ute. Nu skiner dessutom solen och det är - 13 grader ute. Vi har varit på en lite promenad, men jag önskar att jag hade kunnat vara ute och gå i flera timmar.
Det är dagar som det här som gör vintern uthärdlig tycker jag, när det är vackert ute och solen skiner.. Det är gött!

Såg Melodifestivalens 1:a deltävling igår och är lite irriterad över att det inte fanns något bättre att se. Försökte "blippa" till något bättre men det fanns ingenting alls värt att se igår kväll, så det fick bli hela programmet. Kunde liksom bara inte sluta se.
Katastrofen var ett faktum redan när programledarna körde sitt "nummer".. Och deras dåliga skådespeleri- vad var det? Jag kommer inte att titta på några fler deltävlingar, utan kanske tittar på finalen bara för att.

Ska försöka pillra ihop några kort idag eller i veckan. Ska även försöka virka klart kudden som jag håller på med. Vi får se vad jag hinner, jag ska ju inte sitta uppe så mycket, och idag har jag en bättre dag och då är risken att jag sitter alldeles för mycket och bara får ångra mig ikväll, i natt och imorgon.
Men jag lovar foton om jag lyckas färdigställa något av projekten! =)

Förresten, någon av mina katter (jag har inte lyckats klura ut vem av dom små rackarna..) har inte samma smak som jag angående mossa, murgröna och pärlhyacinter, utan vill vara med och inreda och river om i den nyplanterade krukan varje natt..
Funderar dock på att rigga en fälla..

Later! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...