tisdag 5 mars 2013

Vad hände?

Jo, livet hände!
Jobb, träning, familj och vardagen hände. Och en liten äsch, ingen läser ändå- känsla hände.
På firmafesten förra helgen fick vi ta del av en underbar föreläsning som förändrat mitt liv lite.
Det handlade om attityd och personlig utveckling. Att tänka positivt för att vara kortfattad.
Nu har jag anammat det i mitt liv och tycker att det känns riktigt bra!
Mannen fyllde år förra veckan, så bak, kalas och lite annat kom emellan mina inlägg.
Men nu är det färdigfikat! Igår träffade både jag och min älskling en kostrådgivare så nu ska vi skärpa till oss!
Planering är det största vi måste lägga ner tid och energi på. Hur vänder vi det till något positivt? Jo, jag är sjukt bra på att planera så det borde inte bli så svårt! Dock måste jag bli lite bättre på att prioritera min tid, för jag tycker att dygnet har lite för få timmar för allt jag vill göra nu för tiden!
Men ett djupt andetag senare så inser jag att det inte är möjligt och får helt enkelt anpassa mig efter hela världens tidsplan med 24 timmar på ett dygn. =)
 
Kostrådgivaren ja, just det. Oj vad jag hoppar idag. Är lite osammanhängande kan tänkas, men bara för att magen kurrar lite. Ska gå på Prenet, ett kostersättningspulver, för att bli av med lite fett. Hade lite för mycket sedan sista rundan jag var med för snart 2 år sedan. Det "roliga" är att jag väger lika mycket nu som när jag skrev in mig då. Och lika mycket som när jag provat VV, LCHF ( som inte funkar på mig) och alla andra små bantningsmetoder. Men min kropp hittar hela tiden tillbaka till 74 kg.
Fick äntligen förklarat att det är min kropp som har en bekvämlighetszon där. Den trivs tydligen bra med den vikten och strävar hela tiden tillbaka dit. Kul. För jag trivs ju inte!
Så nu ska jag försöka gå ner långsammare så att kroppen vänjer sig och kan tänka om lite. Och inte sträva efter 74 igen.
Det som är bra när man går på Prenet är att man gör BIA mätningar och får se hur mycket av ens vikt som är muskler, fett och skelett och sånt man inte kan göra något åt.
Det roliga den här invägningen var att jag har mycket mer muskler nu än förra gången! Så jag kommer nog inte att väga lika lite som då, men vara muskulös ändå!
Kanske bjuder på bilder efter resans gång, vi får se!
Oj vad jag har babblat, nu måste jag ju dricka sista målet för dagen!
Ha en underbar kväll!
Vi hörs när vi hörs!
Kram Elin

1 kommentar:

  1. Bra att du/ni tar itu med det. Det är viktigt att trivas med sin kropp och vikt. Tänk så lustig kroppen är att det finns en bekvämlighetszon som den trivs bäst i, när man själv inte gör det. Jag har lika då, tänker jag. Fast tvärtom. Min kropp vill till en lägre vikt än vad jag vill och trivs med. Men det går inte påverka för mig och antagligen äter jag relativt hälsosamt och har hög förbränning så det läggs inte till något överflöd. Jag är inte grovt byggd heller. Ja ja. Bara man håller sig frisk och kry så :)

    Ja, vi hörs när vi hörs men snart ändå hoppas jag.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...