lördag 30 mars 2013

Glad påsk!

En riktigt härlig, solig och mysig påsk önskar jag er!
Ät en massa ägg - men bara från frigående höns hoppas jag! Köp inte ägg från söndervärpta stackars burhönor med minimala utrymmen.. Man kan ju även fira påsk utan ägg om man vill.

Godiset då? Det obligatoriska påskgodiset i alla påskägg...
Jag går ju på diet nu och undviker allt vad socker heter. Fikar inte, äter inte godis eller efterrätter. Så för mig är det enkelt, jag är nöjd med lite light- påskmust! Men ni andra kan väl äta med måtta? :)
Min diet går för övrigt kanon! Första mätningen och vägningen visade -3,2 kg på 2 v. Så jag är nöjd! Speciellt eftersom att BIA- mätningen visade att det bara var fett som försvann - alla mina muskler är kvar!
Bilder kommer så småningom, bygger upp lite mod att visa upp mig nu bara..
Tack vare mina positiva resultat så är det enklare att välja bort "lockelser". Jag vet var allt socker, fett och onyttigheter sätter sig så det är lättare att undvika dem nu.
Men nog kommer det en dag när jag vill äta godis eller något gott fika- men alltid med tanken "är det värt det?" i bakhuvudet.

Nog predikat för idag! Solen skiner in genom fönstret, äggen ( krav- märkta från frigående höns) står på bordet och frukost- shaken ska intas!
Återigen GLAD PÅSK! Nu tar jag en bloggpaus några dagar men följ mig gärna på instagram, där kommer det upp en hel del bilder under helgen! FruElin heter jag där också!

Många påsk - kramar!
Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...