onsdag 31 augusti 2011

Soffläge

Jag var på en urtrevlig scrapträff igår igen! Det vankades glögg, pepparkakor och julmusik! Ja jag vet, i augusti. Men för att få den rätta julstämningen så måste man ta till lite okonventionella åtgärder ibland.

Men så vaknade jag tidigt, tidigt imorse och kunde inte somna om. Kunde inte andas, kändes som ett helt stenröse låg på mitt rosslande bröst och bihålorna var helt igentäppta. Masade mig upp ur sängen för att förbereda mig för en lång arbetsdag men orkade inte längre än till toan. Kollade tempen och jepp - sjukanmälan vankades. För om det är nått jag inte gör så är det att gå på jobbet med feber.
Har legat i soffan hela dagen och snorat och hostat och varit bitter. För det blev ingen BC idag och inget barntittande imorrn. Förhoppningsvis piggnar jag till under morgondagen så att jag kan åka på julmässan i Stockholm på fredag..

Nä, nu ska jag bädda ner mig i soffan igen och se dåliga serier på tv.

Varför visar dom inte bra serier på dagarna när man är sjuk och hemma från jobbet?

Later!

2 kommentarer:

  1. Kollar inte så mycket tv längre. Men jag minns från förr hur dåligt det var under dagarna.. Krya på dig !! Hoppas du piggar på dig snart ! : )

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...