tisdag 14 augusti 2012

Vardagslyx


Min lediga dag har jag tillbringat i mammas och pappas stuga. En helt fantastisk dag har det varit.
Sol sol och åter sol!
Det kändes verkligen att min kropp behövde ladda upp batterierna och bara lapa sol..
Så lite korsord på en filt på gräset, doppa tårna i havet och inse hur kallt det är ( och hur gammal jag blivit som inte ville hoppa handlöst i..) en god kycklingsallad till lunch och min kära mors sällskap blev resultatet av dagen.

Dagar som denna gör livet lite extra underbart! När man får ta sig tid att bara må gott.
Att inte göra någonting, att inte behöva göra någonting och att bara få vara.
Dessa stunder kan komma när som helst. För mig idag på en filt i solen, för någon annan kan det vara i soffan när lugnet lagt sig till kvällen, eller en löptur i skogen.. Det ser olika ut för alla.
Det viktiga är att vi tar vara på dessa stunder, och mår gott. 
Så kom i håg att unna er att inte göra någonting en liten stund, och må gott!

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...