söndag 26 augusti 2012

Nymodigheter


Jag var borta på utbildning i Sockholm i torsdags.
När jag kom hem hade jag 3 paket! 
2 st väntade, ett stycke påse oväntat..


Kläderna som jag beställt var en stor flopp. Kunde inte ha något. 
Så besvikelsen var total. Ni vet den känslan när man längtat efter något fint (eller något man tror kommer att bli fint..) och så blir det inte alls som man tänkt sig..
Så tillbaka med allt!
Men det lilla bruna paketet innehöll en splitt ny....


Japp, jag tänkte bli en iPhone:are tillslut.
Men inte var det enkelt inte. Nu ska ni få höra:

Jag kom ju hem så sent på torsdagen så jag ides inte börja installera mitt nya sim-kort och trixa med mobben, så jag lät det vänta till fredagkväll efter att jag slutat 19.30 ätit middag, sett lite tv och sen kom på att just ja, jag har ju en ny mobil att fixa med!
Sagt och gjort, det jag gjorde. 
Men jag kom på att mina kontakter fanns ju på mitt gamla simkort. Och jag skulle ju in med ett nytt simkort, ett microsimkort. Så jag, som inte är speciellt teknisk, såg ingen annan utväg än att skriva ner alla kontakter och nummer. Kanske inte det smartaste, men det gick.
Sedan gav jag mig på själva installationen av telefonen och aktiveringen av mitt nya simkort.
För att göra en lång historia kort så gjorde jag precis som jag skulle, och det gick inte.
Fick inte till microsimkortet. Det stod bara "ingen service".
Kunde inte ringa, smsa - nada.
Kul.
Klockan var närmare 22, ingen support öppen.
Vi har ingen hemtelefon.
Mannen skulle på fågeljakt tidigt, tidigt morgonen efter så jag kunde inte låna hans mobil och ringa supporten heller.

Hata teknik.

Ni vet den känslan när man blir så frustrerad över att man inte klarar av något, så man vill bara gråta och kasta saker - ungefär i den mentala nivån av en femåring?
Inte?
Ja, i alla fall, den känslan infann sig hos mig.
Men jag grät inte, och jag kastade inget.
Jag gick och la mig. Tänkte att det kanske skulle gå till sig under natten.

Vaknade av mig själv ca 06.40. Fortfarande irriterad ända ut i tårna.
Tittade på mobilen. Suck. 
"Ingen service"...

Gjorde om exakt samma procedur som stod i användarhandboken.
"Ingen service"..
Helvete.

"Söker"
Va?

"Telia"
YEEEEEES!
Det funkade.

Jag är med iPhone!

Kram Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...