fredag 2 november 2012

Ordentlig frukost

Att stiga upp kl 05.30, gnugga sömnen ur ögonen, ta på träningskläder, åka till gymmet och möta sin bästa vän en fredagsmorgon är helt underbart.
Igår kväll var jag trött, imorse var trött, nu är jag trött- men på ett bra sätt!
Vi är ett bra team, min PT och jag ( hon är utbildad PT så jag ser det som att jag har gratis PT-timmar 7 dagar i veckan.. :) ). Träningen har blivit så fantastiskt rolig!
Så mitt tips om ni har fastnat lite och har svårt att ta er iväg till gymmet, eller bara ut och springa eller gå - dra med en vän! Allt blir så mycket roligare! Surra, skratta, ha kul! Det är det som är det viktiga. Och att träningen blir av.

Hemkommen har jag nu ätit en dunderfrukost för att orka hela dagen på jobbet. Frukost är jätteviktigt för mig. Jag orkar inte alls om jag inte äter. Så nu har jag köpt något nytt och har precis provat för första gången.
Havre och korn gröt.
Jättenyttigt och bra tänkte jag- smakar som vanlig havregrynsgröt. 
Så jag hade kunnat köpa fiberhavregryn istället. Men nu vet jag det! 

Min plan är att gå ner några kilo. Men det är svårt när man inte planerar middagar så bra. Har mest ätit yoghurt och gröt. Och mackor. Jag är en macklisa utan dess like.
Detta måste upphöra!
Ska försöka planera maten bättre, laga i förväg  att jag bara kan värma upp. Typ. För jag måste äta! Annars man jag ju inte träna! 
Tips mottages gärna! 

Kram Elin




1 kommentar:

  1. Ja fy fan vad vi är bra bra bra bäst!!! :) du är kul träningen är kul livet är kul!

    Hittade en kjol idag till min utklädnad!! Sjukt nöjd! Som vi ska dansa imorn! Du är bäst vännen!! Puss

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...