lördag 3 december 2011

Julpynt

'
Varje år brukar jag köpa något nytt julpynt. I år har det blivit lite mer än bara ett..


Hittade ett jättefint träfat i vintagestil, dekorationer och ljuslykta i fattigmanssilver hos Tistel, en blom- och inredningsbutik i min hemby. De har jättefina saker helt i min stil!


Uppläggningsfatet har jag köpt på jobbet. 
Det och en hel del andra produkter beställde jag och butikschefen på Formexmässan.
Jag tänkte att det skulle få verka som knäck-skål under julen!

Förra året var jag, min man och mina föräldrar på Fuerteventura i 2 veckor över jul och nyår! Det var faktiskt den bästa julen någonsin, trots sol och bad, ingen julmat eller snö. Bara vi och mina föräldrar, lugn och ro och semester i 2 hela veckor! 
I år däremot blev det att vara hemma så idag planerade jag och min man julen lite medan vi åt lunch. Vad vi ska laga för mat, vad som behöver handlas och lite sånt.
Vi ska nämligen ha jul här hemma i år!
Mina föräldrar och svärmor och svärfar kommer och vill fira den härliga högtiden med oss och vi kommer att ha det så mysigt!
Men till mina svärföräldrars förtret så kommer vi nog att köpa ett nytt sällskapsspel aftonen till ära!

Hur firar ni jul? Med nära och kära eller ensamma? Hemma eller borta? 
Är ni inte som jag ( läs planeringsfreak) och redan planerat detta så kanske det är dags att börja fundera? =)
Ha i alla fall en härlig lördagkväll!
Kram Elin


4 kommentarer:

  1. Hej och tack för hälsningen!
    Du är såklart jättevälkommen att hälsa på hos mig! :)

    Men OJ - här på bilden i högerspalten ser jag Linus och han är verkligen som en tvilling till vår Nelson!! Va kul!

    Fin glaskupa du har! En sån önskar jag mig och om jag hade en så skulle jag just nu fylla den med kottar :)

    Ha en skön kväll!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Hej ! Vad skoj att hitta en ny blogg ! Ja våran jul är helt traditionell med hela släkten..Bästa är att syrran kommer hem från Bryssel till jul..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Det ser jättemysigt ut :) Kul när man hittar såna där små smultronställen!

    SvaraRadera
  4. Jag ÄLSKAR julpynt i fattigmanssilver

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...