söndag 11 december 2011

Julgodis

Vad är en jul utan julgodis, choklad och andra sötsaker?


Idag har jag bakat pepparkaksbrownies, vars recept jag hittade hos Linnea.
 


Det blev lite pepparkaksdeg kvar, så då gjorde jag några pepparkaks-sticks och dekorerade med kristyr. Lite annorlunda, och lite roligare!


Sen kokade jag den obligatoriska knäcken! Eller jag och jag.. Jag övervakade min man som i år fixade knäcken! Bra jobbat älskling - den blev perfekt!

Det blev även en sats av Leilas Rocky Road. De står numer på vår favoritlista över julgodis och är ett måste!

Efterlyser fortfarande tips och recept på annat smarrigt julgodis!
Ha en härlig söndagkväll!
Kram Elin

3 kommentarer:

  1. Mums, gott!
    Igår testade jag nytt julgodis och mannen gav det högsta betyg, bland det godaste han ätit (i godisväg).
    Bounty bollar!
    Receptet hittade jag här:
    http://mylittlebakery.wordpress.com/2011/11/06/bountybollar/

    Rekommenderas!

    Ha en fin avslutning på tredje advent!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi.. ja det har du helt rätt i. På julen SKA det vara godis,. annar är det ju inte jul! :)

    Va mysigt med massa bakning.. jag har inte hunnit med det ännu och det känns supertrist.

    Ha en fin luciadag.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  3. Ååååååh, nu blev jag så godissugen så jag knappt kan låta bli min egen godishylla här hemma... Inte bra! ;) Jag la ut ett recept på godis som påminner lite om snickers (fast utan cornflakes) för någon dag sedan. Kanske kan vara något?

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...