onsdag 3 februari 2016

Att hitta Det.

Nu är det drygt ett år sedan jag gick ner i True Grit källaren för första gången. 
Det var ett prova på - pass som fick mig helt såld. Gick en introkurs och blev helt fast. 

Under ett år har mycket hänt. 
Främst tekniskt och styrkemässigt- nu hanterar jag mycket tyngre klot än i början och jag gör det ganska bra också. 
Men mitt pannben har växt så enormt. Jag vet att jag kan om jag vill. Sedan finns det dagar när jag inte vill, och då kan jag ändå om än det blir lite jobbigare.

Jag har ju även lärt känna världens bästa gäng. Det låter klyschigt men sammanhållningen, andan och gemenskapen är fantastisk. Man är alltid välkommen, alla peppar alla och vi har fruktansvärt roligt.

En tanke gnager dock i mig- tänk om jag börjat 10 år tidigare? Som 22 istället för 32. För hur länge kan jag hålla på i samma nivå som nu? Hur länge håller gammelkroppen?
Det återstår helt enkelt att se. 
Jag tar en dag i tagen. Träning för träning. Lyft för lyft. Och jag har rackarns kul medans. 
/ E.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...