måndag 8 februari 2016

Nystart


Jag erkänner. Jag är en jojo. Har gått upp och ner i vikt hela mitt liv. 
Hittat en väg och gått den ett tag men inte hittat något hållbart som fungerar som en livsstil. 
Förra veckan hade jag ett möte med en fantastisk hälsovägledare som ska hjälpa mig lite här framöver. Hon öppnade mina ögon på ett sätt ingen gjort förut. Jag fick lära mig om insulin och blodsocker och hon tipsade mig om paleokost. 
Så nu har jag läst på lite under helgen och kommit fram till att jag ska testa det och se om det är något för mig och min kropp. Jag kommer inte att bli någon slav och köra allt till punkt och pricka, men grunden kommer att vara paleo i alla fall. 
Det känns verkligen spännande!

Jag startade mitt nya liv, om vi nu ska säga så, och denna vecka med en banan & avokado-yoghurt med nötter till frukost. 
Den var verkligen god. Bananen gjorde den söt och avokadon gjorde en härlig krämighet och det påminde verkligen om yoghurt.
Jag kan varmt rekommendera den som frukost eller mellanmål. 

Vi hörs!
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...