lördag 6 februari 2016

Man ska aldrig..

.. säga aldrig.
Har skrutit en del på sistone. "Nä men jag, jag är aldrig sjuk". Max en gång per år. 
Och så tidigare i veckan började det kittla i bihålorna, orken tröt och torsdag eftermiddag sa det pang! 
Jag blev förkyld.. 
Snorig, lite febrig, hostig och hängig har jag nu legat i soffan igår, idag och garanterat imorgon också. 

Jag är ändå nöjd över mig själv, för jag sjukanmälde mig igår och var hemma och vilade. Jag är vanligtvis en sån som har sjuknärvaro istället för sjukfrånvaro. 
Men detta är en del i min plan att må bra. Att prioritera mig själv. Att se hur mina val nu påverkar längre fram. 
Så jag vilar på! 
Hörs. 
/E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...