tisdag 26 januari 2016

Carpe diem.

Fånga dagen. Lev varje minut som om det vore din sista
Jag kan många citat och fina ordspråk. Men att leva efter dem är inte så lätt. Jag har jobbat varannan helg i ett år ungefär och har levt för de lediga dagarna. De lediga helgerna. 
Nästa helg..  Nästa vecka.. Imorgon..
Inte just nu. Aldrig idag.
Med träningen är det alltid: nästa test. Nästa tia. Nästa tävling. 
Inte lyft för lyft. Just nu.

Vaknar nu på morgonen och inser att nej, idag är det tisdag. Ja, jag är ledig imorgon. Och så hoppas jag att dagen ska vara över fort som sjutton. 
Detta gör att mina dagar, mina veckor ja till och med mitt liv rusar förbi och jag får en känsla av att jag inte riktigt är med. 

Känner att det är väldigt bra att jag kommit till denna insikt. Men vet inte vad jag ska göra med den dock. 
Återkommer i frågan.

Kram E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...