söndag 6 januari 2013

Krönika 2012

Då var det gjort då! Ett till år kan läggas till handlingen. 2012 blev 2013. Världen gick inte under.
Vad hände då under 2012? Jag tänkte dela med mig av lite minnesstunder från mitt liv.
 

Under en kort period var jag rödhårig!

Vi gick en Indoor Walking-utbildning på gymmet och jag fick en ny favoritträningsform!

Nya gymmet i stan, Sensia24, öppnade.

Jag fick en sugarpaste-kurs i födelsedagspresent och gjorde lite blomster.

Många lata dagar tillbraingades i mammas och pappas stuga.

Det flyttade hem många ugglor i vårt hus.

Jag såg till att matcha allt- skor, paraply och bajspåsar...

Jag hade en fantastisk 30 års fest som blivande pensionär, och fick även se hur min älskling kommer att se ut om 50 år.

Jag blev med Iphone 4s. (och även en Ipad, så nu är jag äppeltokig!)

Tränade, tränade och tränade.

Tillät mig själv att hitta lugnet under den sista månaden av året. Bestämde mig för kvalitet i livet istället för kvantitet.
 
Så här är vi nu, den 6/1 2013.
Inga nyårslöften gjorda, för de är bara löjliga. Jag tänker dock försöka att leva efter min nya livsfilosofi- kvalitet över kvantitet.
Jag ska träna det jag vill när jag vill men inte för att jag måste.
Jag ska hitta utmaningar i min vardag för att göra mitt arbete stimulerande.
Jag ska helt enkelt försöka att hinna att leva livet.
I maj fyllde jag 30 år och insåg att jag har levt 30 år men har jag verkligen levt varje dag så bra som jag kunnat? Kanske. Men kan det bli bättre? Säkert.
 
Så, mitt råd till er under 2013 är att leva livet. Fokusera på glädje och lycka, inte på negativa saker som bara gör dig ledsen.
Det är lätt och väldigt klyschigt att skriva och inte så lätt att leva efter. Men vakna på morgonen och tänk att det ska bli en bra dag idag.
Så kanske den blir lite bättre än igår.
 
Jag önskar er ett gott nytt 2013!
Kram Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...