torsdag 21 juli 2011

Istället för blommor!

Ofta när man blir bortbjuden så tar man med sig en blombukett eller en krukväxt, för man vill ju inte komma tomhänt.
Men jag har börjat pyssla till det lite för att det ska bli lite mer personligt..

Om jag vill ta med blommor till värdparet så plockar jag dom själv i trädgården, och sätter ett fint band eller lite cellofan runt, eller så försöker jag hitta på något annat roligt.
Till exempel i lördags var vi på sommarfest och då blev det en flaska rosé och ett kort till de härliga tu som bjöd in till festligheterna!

När svärmor bjöd på paltmiddag förra veckan så fick hon hemmagjord rabarbersaft i en söt liten glasflaska med en etikett som såg lite sliten ut.. (tog dumt nog inga kort på detta..)

Vad tar ni med er som "gå-bort-present"??? Några tips?


Bara EN uppstigning kvar - sen 4 veckors välförtjänt semester!

Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...