tisdag 6 mars 2012

Ny pysselväg..

Jag har två fantastiskt duktiga pysselkompisar - Linda och AnnaLena!
Vi har träffats och pysslat tillsammans i snart 4 år (oj vad tiden går fort)!
Under det senaste året har det blivit lite uppehåll mellan gångerna pga graviditeter, barnafödande och annat men  nu känns det som att vi är på gång igen! Nu hoppas jag att det blir en gång i veckan som "back in the old days"!

Det senaste i pysselväg för mig och Linda är decoupage. En helt underbar väg av pysslingen som vi hittade in på i torsdags när vi var på workshop på Handkraft här i stan.
Decoupage innebär kortfattat att man limmar tunt papper på olika saker, t ex askar, skyltar, burkar mm.
Så jag kom på att jag skulle en grej till min mans bror och fru (nästan nygifta) och ta med mig när vi åker ner till Stockholm på torsdag och det blev faktiskt riktigt fint! Visar dock bilder efter helgen av förståeliga skäl hoppas jag.. =)

Däremot kan jag bjuda på detta:


Två söta fågelholkar som jag först målat med hobbylim (tack Linda!) och sedan limmat med decouoagelim och sedan klätt med servetter och ett litet band. 
Supersött tycker jag! Vad tycker ni?

Kram Elin

2 kommentarer:

  1. Roligt pyssel du visar upp. jag har lite dåligt tålamod med finlir gillar stora pyssel mera. Decoupage verkar kul. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Jättefint!!! :)

    /Anso

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...