onsdag 27 april 2011

Vårfix..



Mina blommor har inte fått den bästa omsorgen på sista tiden, så för någon vecka sen var det dags för omplantering i nya krukor. Och det verkar vara uppskattat för en av Clivia-skotten knoppar!
Jag gillar Cliviann för sin enkelhet och för att de kommer från min pappas mormor. Hon dog för några år sedan, 99 år gammal och har varit med i hela mitt liv så det känns speciellt att ha blommor kvar som hon haft tidigare.

Det verkar dessutom som att dom trivs bra hos oss, för krukorna var fulla av skott som jag kunde dela på och sätta i egna krukor och få flera att pryda fönstrerna med!


Har ni någon vacker favoritblomma?


Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...