lördag 15 december 2012

Glöggmys, knäck och födelsedagar!

En liten present till min bror

Knäckformar från Ikea

Glöggmuggar och -skedar från Dollarstore

December innebär alltid fullt upp! Det är julstök och födelsedagar om vartannat. 
Både min bror och min pappa fyller år i närheten av jul och det är mysigt att träffa familjen så ofta runt julen.
Knäcken är kokad och snart uppäten efter årets glöggmys som vi hade förra helgen. 
Det är så mysigt att umgås med goda vänner och spela spel och ha det allmänt trevligt.

Jag har prioriterat detta sedan mitt läkarbesök. Lite lugn och ro med nära och kära.
Och jag tror att det var precis det jag behövde! Jag har tränat, och det har blivit lite stressigt ibland med jag har gjort det som jag har velat göra och inte följt blint efter någon annan bara för att.

Jag tror att jag lätt gör så när någon i min närhet brinner för något de gör. Då hakar jag liksom på och tror att jag ska brinna lika mycket. Men det gör jag oftast inte. 
Och nu blev det nog och min låga brann ut.
Jag har tagit mig en funderare på både det ena och det andra och insett att jag måste prioritera mig själv och de som betyder något för mig. För det är i motgångar som man märker vilka som står en nära och faktiskt också, tyvärr, vilka som inte gör det.

Nu blir det soffmys resten av kvällen med en popcornskål!
Ha en mysig lördagkväll och kom ihåg att andas lugnt då och då.. :)
Kram Elin

1 kommentar:

  1. Men hallå! Här sitter jag och vet ingenting.

    Hejja dig som drar i handbromsen! Jag har också lätt för att haka på, eller har i alla fall haft det tidigare. Men det är livsviktigt att lära sig känna igen när man har fått nog. När det man faktiskt behöver mest av allt är att vara närvarande, att hinna umgås och att djupandas. Tränar hinner vi ju också - när vi vill och har lust! :)

    Du är klok - och gör helt rätt! Det finns ingen som pallar att hålla plattan i mattan hela livet. :)

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...