söndag 28 oktober 2012

Att stänga IKEA





Igår åkte vi till världens bästa varuhus, jag, min man och våra vapendragare Petra och Joacim.
På grund av arbete och dylikt så kunde vi inte åka förrän kl två. Vi var på plats vid fyra, och började med godisinköp för att få upp lite sockerhalt i kroppen och sedan satte vi fart mot målet.
Lite servetter här, värmeljus och blockljus där och hoppsan - ett nytt soffbord?!
En skärbräda åkte ner, lite plastpåsar - oj ett nytt matbord?! Nä det ryms inte. Hm. Okej, men vi beställer det sa mannen och jag trodde att mitt hjärta skulle brista av kärlek! Jag ska få ett nytt, VITT matbord! Yay!
Sen tittade vi på en hylla att ha ovanför tvn och insåg att den inte heller skulle rymmas så den hänger med på ordern på nätet.

Sen kom vi då till textilavdelningen. 
Och jag letade och hittade tillslut tyget med T.
Tittade lite. Ropade på mannen. Han tittade och såg tvekande på mig. 
Det var finare på nätet, sa jag och gick.
För det var min spontana tanke. Det var finare på bild. 
Och skulle inte passa hos oss. Så ingen affär.
Dock fyndadae jag ett uppläggningsfat för 99 kr som kommer att bli supersnyggt på det nya bordet.
Och en pall i min favoritfärg att ha i hallen. Och lite annat smått och gott som det alltid blir.
Klockan åtta stod vi i kassan. De stänger åtta.
Lite pinsamt, men vad att göra? :)







1 kommentar:

  1. Jaså du, tyget var inte så toppen alltså? :) Låter bra för plånboken i alla fall. :)

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...