söndag 4 oktober 2009

Och regnet det bara öser ner...

Jag och Ragnar gick på en promenad i morse. Det var inte populärt kan jag säga! Planen var att gå en ganska lång runda, men så blev inte fallet!
2 kvarter blev det bara, och det var med lock och tjat kan jag säga! För han blev ju blöt om tassarna och magen!

Och han blev inte mer nöjd när han äntligen kom in och insåg att matte tvingade in honom i duschen för ett höstbad!

(Nybadad Ragnar)

Och sen när kammarna kom fram så minskade ivern ännu mera. Det enda som lyste upp tillvaron för min stackars papillon var frolicen som han fick när han äntligen, 2 timmar senare faktiskt var klar! =)
Så frolicen slukades och sen sprang han uppför trappen, in i sovrummet och la sig tillrätta i den ny-renbäddade sängen. Har inte hjärta att tvinga ner honom därifrån!

Igår var jag till Luleå och gick på stan med syrran. Det var skitmysigt att gå bara vi. Det är ju kul när småtjejerna följer också men det blir liksom lite lugnare när det bara är vuxna, om ni förstår vad jag menar! =)

Sen blev det bara en väldigt lugn myslördag i soffan framför tvn. Jätteskönt! Zappade mellan körslaget ( som INTE var speciellt bra till min förfäran..) och hockeymatchen mellan Detroit och St Louis. Försökte se om jag kunde se min man och svågrar i publiken men det gjorde jag inte..

Jag hade tänkt ta fram scrapsakerna men ides inte, utan virkade lite blommor till kommande LOs. Har fått lite inspiration från några tidningar som jag bläddrat i och såg lite som min kompis gjort och tänkte att jag kan ju också virka, så varför inte använda lite restgarn och prova?!
Så, så här blev några! =)



Har inte kommit på ett klockrent mönster än, men jag tänkte att det kanske kommer! Så jag exprimenterar lite på vägen! =)

Snart blir det ett gympass med min polare! Eller jag behöver löpa, så det blir väl bandet för mig mesta tiden... Men det är ju alltid skönt när det är klart! Eller hur?! Sen har jag några ägg som går ut snart så jag måste faktiskt ta och baka nått gott som jag kan bjuda min man på ikväll när han äntligen kommer hem! Vet inte vad dock, men jag kommer nog på nått! =)

Vad ska alla andra pyssla med idag, en regning trist söndag?
Skriv en rad, vettja! Så får jag veta vad andra hittar på när vädret håller en inne och man kanske inte känner för att städa eller tvätta eller bada hunden! ;)

Later! ;)

( Yepp, ikväll är det Tyra B!=) )

1 kommentar:

  1. Hej!
    Stackars Ragnar!!!! Lider verkligen med honom....
    Vi har varit till Kx jag och Julia idag och det var trevligt.
    När kommer gubben hem ikväll då? Funderade just på om du skulle hämta honom? Kallt är det ute och trist som bara den. Mats ska vara pappaledig i morgon och vara hemma med Lilly och jag har ett möte som jag måste åka på...
    Ha det ! Vi höres!!!
    Fint du virkat förresten!!!:)
    Från you know who....

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och lämna gärna en liten rad eller två så att jag vet att just DU varit här!
Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...